Sunday, January 23, 2011

masa yang terlalu cemburu......


" eh, kalau pukul 1220 pm..hari ahad, maknanya tengahari ke malam..?" saya bertanya abang saya..

" kalau pm maknanya tengahari la..kalau 1220 am, maknanya dah hr esok,isnin.." kata abang saya..

haa..yeke..ya allah ..saya sudah tersilap..saya ingat ke 1220pm hari ahad maksudnya 1220 tengah malam karang...baru saya terfikir..klu dah tengah malam..maknanya dah hari isnin..adoi...saya terus menjadi kelam kabut..sb due date 1220pm hari ahad...saya lihat jam di dinding pukul 11 20...maknanya hanya tinggal beberapa minit sahaja lagi due date nya tiba..kertas2 di atas meja berselerakan...ya Allah...permudahkanlah urusanku...saya terus taip dan menaip...akhirnya tepat pukul 1204 saya berjaya meng'upload' asgnment ..fuh...alhamdulillah....

Dalam bulan satu ni, kehidupan saya memang amat sibuk dan tidak berapa konsisten..badan yang letih..dan kerja yang datang bertimpa-timpa menjadikan kadangkala saya berasa 'longlai' seketika..

baru sahaja habis menghantar asgment..saya perlu meneruskan lagi usaha menyiapkan urusan kelas dan kerja2 pengurusan pula...Blog pun tak sempat update... Dalam masa yang sama, saya juga tidak boleh mengabaikan famili..rakan2 dan anak murid saya...Ilmu masih perlu dipelajari...Ya Allah..saya rasa macam nak pengsan.....hihi..

Saya berharap...Allah berikan saya kekuatan..semoga saya akan terus kuat...dan semoga bulan 2 nanti saya akan lebih bijak membahagikan masa...



" Demi masa..sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian..kecuali orang2 yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran...." 103


Semoga Allah mudahkan urusan saya...


" Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.." 94: 6



..... arni .....

..... sebarkanlah ilmu walaupun sepotong ayat ........



2 comments:

  1. arni... rindu arni!!!! betul kan.. akak pon kene selalu ingat.. di sebalik setiap kesusahan mesti akan datang kegembiraan..

    ReplyDelete
  2. kak yus...rndu kat akak juga..rndu kat ckgu2 gstt batch akak...huhu..

    betul tu kak..itu yg trbaik...chaiyok2 kak..he..

    ReplyDelete

bacalah post di bawah juga..=)

Related Posts with Thumbnails