Wednesday, April 8, 2009

apa???nyanyi lagu omputih ???

”Minggu depan ,sambutan hari guru akan diadakan. Jadi, boleh ye cikgu-cikgu praktikal UM berganding bahu ngan cikgu di sini wat persembahan yer..” cikgu BI berkata kepada kami berempat. ” Err..buat persembahan apa, kak??” kami bertanya. ”Ala..lagu omputeh..kacang je kan..korang kan orang muda..mesti tahu punyer..” Saya dan sahabat baik, aini, tersenyum..hu..lagu omputeh..nak sebut pun berbelit..ni nak nyanyi..huhu..”xpe2 kami mesti boleh..kami kan cikgu sains..kena berlatih cakap English..” Hari-hari kami berlatih…kelakar..berpeluh-peluh, bersungguh-sungguh..yelah first time nak wat persembahan depan anak murid..he….


Akhirnya, hari yang dinanti pun tiba. Kami pun melangkah dengan bergayanya. Persembahan ini turut disertai oleh 4 orang guru lain, 4 guru praktikal um dan 6 orang pelajar. 1..2..3…start..Aduh..sedap-sedap tengah nyanyi…nak tau apa yang terjadi??Mic tak berfungsi dengan BAIK!!!! Spoil..Spoil… Last2 kami pun nyanyi jela dengan muka selambanya sb orang kat depan stage tak dengar pun..huhu…. TRAGIS Sungguh…tapi seronok =)


Pesanan : Nyanyi jela walaupun orang tak dengar..= p .apa yang penting, berani mencuba sesuatu yang baru. Bijak berkomunikasi dan menjalinkan hubungan baik dengan guru yang lebih senior. Buat Aini, Cha dan Seha..kenangan yang pasti tak dapat dilupakan….Terima kasih jadi kawan nangis, ngomel, gelak n masak..he… =)

sayang selalu…

No comments:

Post a Comment

bacalah post di bawah juga..=)

Related Posts with Thumbnails