Wednesday, March 30, 2011

minggu pendidikan pencegahan dadah (PPDa)


assalamualaikum..

lama sudah jari jemari ni tak menari di sini..

baru-baru ni..saya dan anak2 STAR saya membuat preparation untuk hr pelancaran minggu PPDa...

berlatih menyanyi...membuat model....melukis poster..membuat buku skrap...

anak2 ini rupanya bersemangat menyanyi....malah yg bukan STAR pun nak join..terharu saya..he..terima kasih ye sayang2 semua...


.... pelajar mewarna poster dan membuat model.....





tahun ni..alhamdulillah..saya mendapat anak2 SLAD yang boleh memberi komitmen terhadap kelab...

maybe sebab kbnyakan ahli2 SLAD tahun ni ialah pelajar yang saya sudah kenal ketika mereka form 1...dan ada juga yang saya ajar mereka pada tahun ni..jadi hubungan tu menjadi semakin rapat..senang nak berkomunikasi....dan bkerjasama...

dan pada tahun ini juga..sy mendapat kerjasama sepenuhnya drpd guru penasihat PROSTAR, kak majam n hasnidar... dan pnyelaras PPDa, kak liza..., kaunselor.. ajk ppda yg lain...pntadbir..

alhamdulillah...Allah mudahkan urusan saya...dalam kesibukan dan kesusahan...ada kelapangan dan kemudahan ( al insyirah )...bak kata kak mazlinda..jiran bilik guru saya..." Arni ni runner.." hu...



pelajar berlatih menyanyi lagu tema PPDa
.....semangat betul..he......


**********************************************************************

hari ni..hari orientasi slad n prostar..sy panggil mereka STAR...comel kan nama tu..he...

mula2 sikit je yang join..lama2 dapatlah kumpul 21 orang pelajar...

bagi saya..tidak kisah sedikit..asalkan berkualiti...

dan hasilnya.. dalam masa lebih kurang 2 jam setengah..anak2 STAR ini berjaya menyiapkan model..carta..buku skrap n poster....

saya rasa sangat seronok....hebat anak2 STAR ni....

saya yakin... tahun hadapan pasti STAR akan lebih 'hot' di sekolah saya sebab selepas STAR PPDa buat pameran..ramai yang menawarkan diri untuk join... tapi xleh lah tahun ni yer sb pendaftaran sudah dibuat..insya Allah tahun hadapan boleh yer..tp ingat..

saya amat mementingkan KUALITI bukan KUANTITI pelajar....


.......Hasil kerja anak2 STAR....

itu sahaja nak citer untuk entry kali ni....nnti sy cite lagi yer... "cuba cite..cuba cite.." teringat cite kak limah...he..

ok..salam....

"1Malaysia membanteras dadah"..tema tahun ni... =)

4 comments:

  1. salam, arni..nk gtau..im pregnant second daughter:-D alhamdulillah. doakan aida yea:-D

    ReplyDelete
  2. wsalam....aida...lame x dgr cite..!!!

    bestnyer..alhamdulillah..dah nak msuk dua dah ek.. arni br ada satu anak..itupun anak tekak...he..

    insya Allah..aida..be a good mom...miss u =)

    ReplyDelete
  3. Bagus234.
    Arni, quality memang penting. Tapi quantiti pun penting untuk cerita pendidikan pencegahan dadah. Pasalnya, dadah telah tersebar keseluruh level manusia. Bermula dari org dewasa hingga ke murid sekolah. Terutamanya sekarang pil kuda. Ramai budak sekolah, guru dan pelbagai bidang terlibat dengan pil kuda ni. Apa pun semoga berjaya dalam setiap apa yang Arni rancang dan lakukan.

    Toss

    ReplyDelete

bacalah post di bawah juga..=)

Related Posts with Thumbnails